Mobal Sätter Svenska Företag på Kartan – Lanserar i Sverige

Siri Enckell-Hartas
September 30, 2024
2 min läsning

Stockholm, Sverige – 30.9.2024 – Mobal, en SaaS-plattform för lokal marknadsföring och hantering av företagsprofiler på Google, Apple, Bing och andra plattformar, lanserar nu officiellt i Sverige.

Lanserar i Sverige, vill hjälpa motverka butiksdöden

Mobal stärker sin närvaro i Sverige och utökar sitt engagemang på den svenska marknaden. Med dedikerade experter som enbart fokuserar på att hjälpa svenska företag med deras lokala marknadsföring och synlighet på nätet, är Mobal nu redo att leverera ännu bättre och lösningar för svenska företag. Mobals ambition är att vara en stark partner för svenska företag med fysiska platser.

En plattform för företag med fysiska platser

Mobals plattform är skräddarsydd för företag som vill öka besöken till sina fysiska butiker, restauranger eller verksamheter. Oavsett om det handlar om restauranger, butiker eller serviceföretag, erbjuder Mobal en central lösning för att hantera och optimera företagsprofiler på Google, Apple och andra kart-plattformar. Mobals mål är att hjälpa företag locka fler kunder till den fysiska platsen och hjälpa företag att växa.

"Vi ser fram emot att hjälpa svenska företag att verkligen sticka ut på den lokala marknaden. Mobal erbjuder en komplett plattform för att effektivisera marknadsföringen och hantera företagsprofiler, där vår AI förenklar både hanteringen av kundrecensioner och uppdatering av företagsinformation. Vårt mål är att ge företag med fysiska platser de rätta verktygen för att växa och lyckas i dagens digitala landskap." - Siri Enckell-Hartas, Marketing Lead

Lokala marknadsföring med hjälp av AI

Effektiv hantering av information på nätet: Med Mobal kan företag enkelt hantera och uppdatera alla sina företagsprofiler på Google, Apple, Bing, Facebook mm. från en och samma plats. Detta säkerställer konsekvent och korrekt information över alla plattformar, vilket stärker varumärkets trovärdighet och sparar tid.

Förbättrad kundupplevelse: Mobal garanterar att  företagsinformationen är aktuell och lättillgänglig. Företag kan erbjuda en sömlös upplevelse där kunder enkelt hittar och kontaktar dem, vilket i sin tur förbättrar kundnöjdheten och lojaliteten.

Intelligent AI för hantering av kundrecensioner: Mobal använder avancerad AI-teknologi för att automatiskt svara på kundrecensioner. Plattformen genererar välgrundade och personliga svar på både positiva och negativa omdömen, vilket effektiviserar hanteringen av kundrecensioner och förbättrar företagets rykte.

Alexander Silén, VD för Mobal:

"Vi är mycket glada över att introducera Mobal i Sverige. Här finns en stark kultur av att stödja lokala företag, och vår plattform är perfekt anpassad för att hjälpa företag med fysiska platser att ta sin synlighet till nästa nivå. Vi ser fram emot att samarbeta med svenska företag och hjälpa dem att öka sin digitala närvaro och samtidigt locka fler kunder till sina butiker och restauranger," säger Alexander Silén, VD för  Mobal.

Om Mobal

Mobal är en plattform för lokal marknadsföring och hantering av företagsprofiler på nätet. Mobal hjälper företag att förbättra sin synlighet och kundupplevelse genom att tillhandahålla ett verktyg för att hantera och optimera sin digitala närvaro.

För mer information om Mobal, besök www.mobal.se

Notis till Redaktörer: Högupplösta bilder och ytterligare information finns tillgänglig på begäran.

Mobal – Hjälper företag att få fler fysiska besök, en profil i taget.

Kontaktinformation och Pressförfrågningar:

Siri Enckell-Hartas